Malu Moletom; VetorZero (2016)




Directors:
Fábio Acorsi, Ricardo Carelli, Marisa Ditleff
Layout Artists:
Michele Vaes, Chico Sanches

Background Artists:
Caio Bucaretchi, Fernanda Montoni, Michele Vaes, Rafael Nascimento


EN
“Malu Moletom” is a project developed by “VetorZero” in which I’ve had the great pleasure of working as a Background Artist. This project was commissioned by the “Campanha do Agasalho”, a government-funded program that dedicates itself to raising donations of winter-clothing to distribute it to shelters and people that live on the streets.
This short film takes place in a small town where people are always overly dressed to protect themselves of a frostwave of unknown origins.
PT
“Malu Moletom” é um projeto desenvolvido pela “VetorZero” no qual eu tive o enorme prazer de trabalhar como artista de cenários. O projeto foi encomendado pela “Campanha do Agasalho”, uma iniciativa do Governo de São Paulo que se dedica a angariar doações de roupas de inverno para pessoas carentes e em situação de rua.

O curta se passa em uma pequena cidade onde as pesoas estão sempre agasalhadas para se protegerem de uma onda de frio de origem desconhecida.



EN: Town Center
The story of “Malu Moletom” centers around a small town. The design direction was to break perspective rules and make things look more graphic and interesting. As a storytelling resource, we’ve used a hot color pallete (greenish/yellow) during the day and a colder pallete (blue purple) during the night when things got wintery.

PT: Centro da Cidade
A história de “Malu Moletom” revolve no espaço de uma pequena cidade. A direção artística era a de quebrar as regras da perspectiva para tornar as coisas mais gráficas e interessantes de acordo com as referências que tínhamos em mãos. Como um recurso narrativo, as paletas de cores alternavam entre quente durante o dia (amarelo/esverdeados) e fria durante a noite (azul/roxo) para dar um tom invernal.






EN: The Cave
The house of “Malu Moletom’s” main “antagonist” was supposed to be at the same time mysterious and inviting, hence the dark and cold undertones, but contrasting to a bright light coming from the outside and the circular non-threatening design of the rocks.
PT: A Caverna
A morada do “antagonista” de “Malu Moletom” deveria ser simultaneamente misteriosa e convidativa, justificando os tons frios, mas contrastando com a luz quente vinda do exterior e o design não-ameaçador e circular das rochas.